Algemene voorwaarden 'Your bottom line'

Artikel 1: Definities

a) Trumendo: Trumendo is de onderneming Trumendo BVBA zoals omschreven in artikel 2 met als

handelsnaam 'Your Bottom line'.

b) Klant: Natuurlijk persoon of rechtspersoon die beroep doet op de diensten van Trumendo.

c) Algemene Voorwaarden: De algemene voorwaarden als hierna vermeld.

d) Overeenkomst: de overeenkomst tussen Trumendo en de Klant voor wat betreft de diensten van

Trumendo met de daarbij horende volmachten.

Artikel 2: Identiteit van Trumendo

Trumendo BVBA

Met als handelsnaam 'Beheer mijn energie'

Met maatschappelijke zetel te: 2140 Borgerhout (Antwerpen),

Turnhoutsebaan 219

Met KBO-nummer: BE0431 762 341

mail: jeanpierre@trumendo.com

Artikel 3: Toepasselijkheid

De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de Overeenkomst, de volmacht, alle offertes,

voorstellen en diensten van Trumendo met betrekking tot de relatie met de Klant tenzij de

toepasselijkheid geheel of gedeeltelijk uitdrukkelijk schriftelijk is uitgesloten.

Mogelijke voorwaarden van de Klant worden uitdrukkelijk buiten toepassing geplaatst. Afwijkingen

en aanvullingen op de Algemene Voorwaarden zijn slechts van toepassing indien deze door

Trumendo uitdrukkelijk en schriftelijk aanvaard zijn.

Ingeval enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, blijven de

overige bepalingen van deze voorwaarden onverminderd van toepassing.

Artikel 4: Aanbieding & Acceptatie

De Overeenkomst komt tot stand op het moment van de ondertekening van de opdracht of volmacht

en de ondertekening van de Algemene Voorwaarden.

De klant bezorgt Trumendo na de totstandkoming van de overeenkomst een kopie van de voor- en

achterkant van de identiteitskaart en de verbruiksfacturen van de Klant voor zijn leveringspunten.

Alle offertes en voorstellen van Trumendo zijn vrijblijvend en vervallen op het einde van de lopende

maand.

Artikel 5: Wijzigingen algemene voorwaarden

Trumendo heeft het recht om de Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen.

Trumendo zal de Klant per e-mail op de hoogte brengen van de gemaakte wijzigingen.

Wijzigingen zullen eveneens gelden voor de reeds afgesloten overeenkomsten.

Indien de Klant niet akkoord gaat met de wijzigingen, heeft de Klant het recht om over te gaan tot de

ontbinding van de Overeenkomst. Deze ontbinding dient schriftelijk te gebeuren.

De wijzigingen aan de Algemene Voorwaarden zullen 30 dagen nadat de Klant op de hoogte is

gebracht van de wijzigingen van kracht zijn.

Artikel 6: Volmacht

De Klant verstrekt Trumendo volmacht om in naam en voor rekening van de Klant:

- Bestaande overeenkomsten van de Klant met betrekking tot de levering van diensten of

producten bij de huidige leveranacier van de Klant middels opzegging te laten beëindigen.

- Namens de Klant met maatschappijen te onderhandelen omtrent het aangaan van een

overeenkomst voor de levering van producten of diensten dan wel andere aanverwante

diensten of zaken.

- Overeenkomsten op regelmatige basis af te sluiten met op de Belgische markt erkende

leveranciers.

- (Persoons)Gegevens van de Klant aan een maatschappij te verstrekken.

- Aan de leveranciers van de Klant noodzakelijke informatie voor zijn diensten op te vragen.

- Bankgegevens van de Klant aan de maatschappij te verstrekken en akkoord te geven voor de

domiciliëring van de vergoedingen.

De volmacht wordt verleend door middel van het invullen en ondertekenen door de Klant van het

daarvoor voorziene volmacht-formulier van Trumendo.

De verstrekte volmacht is geldig tot wederopzegging. Contractuele verplichtingen van Trumendo

aangegaan voor de opzegging, blijven van kracht.

Een intrekking of herroeping van de Volmacht dient schriftelijk te gebeuren.

Met het ondertekenen van de volmacht verklaart de Klant dat er geen andere volmachten voor

dezelfde of gelijkaardige diensten lopen voor zijn rekening.

Artikel 7: Duurtijd

De Overeenkomst loopt vanaf de ondertekening van de volmacht en is van onbepaalde duur. De

Overeenkomst kan op elk moment zonder kosten onmiddellijk opgezegd worden door beide partijen.

De verstrekte volmacht is eveneens van onbepaalde duur en geldig tot opzeg door de Klant of door

Trumendo zonder vergoeding door Trumendo of de Klant.

De Overeenkomst neemt evenzeer een einde bij de intrekking van de volmacht.

De opzeg kan gebeuren per mail of aangetekend schrijven aan ons (mail)adres of het door ons

gekende (mail)adres van de Klant.

Bij overlijden van de Klant neemt deze overeenkomst een einde. De kenningsgevingsplicht ligt bij de

nabestaanden, Trumendo kan niet aansprakelijk gesteld worden voor handelingen tussen het

overlijden van de Klant en twee werkdagen nadat Trumendo kennis heeft genomen van het

overlijden. Het einde van de Overeenkomst of de Volmacht brengt niet het einde van de lopende

leveranciersovereenkomst met zich mee.

Artikel 8: Verplichtingen Klant

De Klant is gehouden alle nodige gegevens tijdig te bezorgen aan Trumendo. Het betreft hier alle

informatie die nodig is voor Trumendo opdat zij haar diensten naar best vermogen kan uitvoeren.

Het verstrekken van onvolledig of onjuiste gegevens kan nadelige gevolgen hebben. De Klant is als

enige verantwoordelijk/aansprakelijk voor enige nadelige gevolgen van deze onjuiste/onvolledige

gegevens. De overeenkomst zal door Trumendo worden uitgevoerd op basis van de gegevens

verkregen van de klant. Enkel met volledige en correcte gegevens kan Trumendo een juiste

vergelijking maken van de verschillende mogelijke overeenkomsten bij de verschillende leveranciers.

Indien wijzigingen plaatsvinden in de gegevens van de Klant zal deze die onverwijld schriftelijk

doorgeven aan Trumendo. Hierbij een niet limitatieve opsomming van gevallen waarbij een

verplichte kennisgeving geldt:

* Wijziging van de contactgegevens van de Klant.

* De Klant sluit zelf een overeenkomst met een leverancier.

* Bij verhuis zal de Klant Trumendo dit melden minstens 30 dagen voor de verhuis.

Een verhuis heeft niet de opzegging van de Overeenkomst tot gevolg. De Overeenkomst

zal verder van kracht zijn voor het nieuwe aansluitingspunt.

* Verandering van statuut: residentieel ↔ professioneel.

Artikel 9: Aansprakelijkheid

Trumendo treed enkel op als tussenpersoon tussen de leverancier enerzijds en de Klant anderzijds.

Trumendo zorgt dus enkel voor het onderhandelen en het afsluiten van de overeenkomst. De

rechtsverhouding die hierdoor tot stand komt, bestaat enkel tussen de Klant en de leverancier.

Bijgevolg is Trumendo op geen enkele manier verantwoordelijk voor eventuele tekortkomingen door

de klant en/of door de leverancier in het kader van de overeenkomst. Aldus kan er wat betreft de

uitvoering van de overeenkomst geen enkele aansprakelijkheid ontstaan in hoofde van Trumendo.

Trumendo is niet verantwoordelijk indien de door Trumendo gekozen leverancier de overeenkomst

niet wil sluiten met de Klant bijvoorbeeld door wanbetaling in het verleden of door enige andere

wettelijk toegestane reden.

Trumendo biedt geen garanties wat betreft de condities die werden onderhandeld met de leverancier

indien de Klant verhuist. Het is namelijk mogelijk dat de leverancier andere condities oplegt in een

andere regio.

Trumendo kan evenmin verantwoordelijk gesteld worden voor storingen in het distributienet.

Aansprakelijkheid in hoofde van de Klant of Trumendo kan enkel ontstaan door het niet nakomen

van enige verbintenis volgend uit de Overeenkomst, uitgezonderd in het geval van overmacht, een

zware fout, opzet of grove nalatigheid.

Trumendo is slechts aansprakelijk bij directe materiële schade door een zware fout of grove

nalatigheid of bij lichamelijke schade door toedoen of nalaten van Trumendo.

Als Trumendo aansprakelijk is voor directe schade, dan kan die aansprakelijkheid slechts maximaal

lopen tot het bedrag van de vergoeding die Trumendo van de klant heeft ontvangen voor het

afsluiten van de overeenkomst met de Klant.

Trumendo is geenszins aansprakelijk voor indirecte schade zoals bijvoorbeeld bij gemiste

besparingen. Meer concreet is er geen aansprakelijkheid voor Trumendo bij schade doordat een

gesloten overeenkomst met behulp van Trumendo een hogere rekening met zich mee brengt dan bij

de huidige leverancier van de Klant. Evenmin kan er sprake zijn van aansprakelijkheid als gevolg

van stijgende en/of dalende prijzen.

Indien Trumendo naar alle redelijkheid van mening is dat de specifieke eisen van de Klant niet

voldaan kunnen worden, zal dit aan de klant gemeld worden. Trumendo kan geenszins aansprakelijk

worden geacht voor dergelijke melding.

Trumendo is niet verantwoordelijk voor een mogelijke opzegvergoeding of boete bij de beëindiging

van de huidige overeenkomst tussen de Klant en zijn huidige leverancier.

Wat betreft de levering en de kwaliteit van de dienst is de leverancier verantwoordelijk. Bijgevolg is

Trumendo hiervoor niet aansprakelijk.

Trumendo is niet aansprakelijk in geval van een faillissement van een leverancier. In het geval dat

een leverancier in gebreke blijft, zal Trumendo de Klant zo goed mogelijk bijstaan om zijn rechten te

doen gelden en continuïteit in de diensten te garanderen.

In geval van overmacht is noch Trumendo noch de Klant aansprakelijk voor contractuele

wanprestaties. Onder overmacht worden onder meer de volgende situaties verstaan: stakingen,

terrorisme, brand, natuurrampen, storingen in communicatieverbindingen voor zover ze niet te wijten

zijn aan een fout of nalatigheid van Trumendo of de Klant. Zowel Trumendo als de Klant zijn

gehouden de andere te verwittigen in geval van overmacht. Bij overmacht wordt de Overeenkomst

geschorst.

Artikel 10: Diensten

Trumendo stelt zijn kennis als makelaar ter beschikking van de Klant om een gunstige overeenkomst

af te sluiten voor de diensten die de Klant via onze bemiddeling wenst af te nemen.

Trumendo volgt de markt om in te grijpen in het voordeel van onze Klant indien nodig.

Trumendo betracht een daling van de kosten voor de Klant te bekomen. De diensten hebben echter

geen resultaatsverbintenis tot gevolg, enkel een inspanningsverbintennis.

Vooraleer een overeenkomst wordt afgesloten door middel van de verleende volmacht, zal

Trumendo de Klant het voorstel tot overeenkomst overmaken met alle nodige informatie omtrent die

overeenkomst. Dit betreft de informatie omtrent onder meer de duur van de overeenkomst, de

verkoopsvoorwaarden, de identiteit van de leverancier, de prijs, de wijze van betaling,...

De klant zal 14 dagen de tijd krijgen om de voorgestelde overeenkomst te verwerpen. Indien er geen

antwoord volgt binnen de 14 dagen na het voorstel, zal Trumendo overgaan tot het afsluiten van de

overeenkomst met de leverancier in naam en voor rekening van de Klant.

Na de effectieve sluiting van de overeenkomst, zal de leverancier de bevestiging van de gesloten

overeenkomst overmaken binnen een redelijke termijn. De ontbinding van de overeenkomst dient

rechtstreeks bij de leverancier te gebeuren.

Trumendo is op geen enkele manier partij in de overeenkomst tussen de Klant en de leverancier.

Artikel 11: Persoonsgegevens

Door het afsluiten van de Overeenkomst geeft de Klant uitdrukkelijk zijn toestemming tot verwerking

van de gegevens voor het uitvoeren van de diensten door Trumendo. Eveneens geeft de Klant

toestemming aan Trumendo om zijn gegevens ter beschikking te stellen van de leveranciers in de

mate dit nodig is voor Trumendo om de dienstverlening te voorzien.

Het betreft hier identificatiegevens, verbruik, gegevens en historiek van huidige of vorige

leveranciers, facturen, communicatie met netbeheerder, informatie omtrent een budgetmeter en

mogelijke zonnepanelen.

De persoonsgegevens zullen gebruikt worden in het kader van de diensten door Trumendo. Meer

bepaald zullen ze gebruikt worden voor het onderhandelen met leveranciers, voor het afsluiten van

de overeenkomsten, voor alle vormen van analyse omtrent het energieverbruik, voor statistisch

beheer, communicatie en marketing.

De Klant kan steeds verzoeken om geen verdere promotionele aanbiedingen te ontvangen. De klant

kan eveneens steeds toegang vragen tot al zijn gegevens en eventuele rechtzetting hiervan vragen.

Artikel 12: Prijs

De Klant betaalt een rechtstreekse vergoeding aan Trumendo voor de geleverde diensten. De

vergoeding voor de verleende diensten door Trumendo wordt rechtstreeks verkregen van de klant

waarmee Trumendo een overeenkomst heeft onderhandeld en afgesloten in naam en voor rekening

van de Klant.

De Klant betaalt de facturen van de leverancier rechtstreeks aan deze leverancier. Trumendo zal

nooit betrokken partij zijn in de overeenkomst tussen Klant en leverancier.

Artikel 13: Overdracht

Trumendo kan de Overeenkomst overdragen aan een derde mits de Klant van dezelfde diensten

kan blijven genieten, indien dit gebeurt zal Trumendo de Klant onverwijld verwittigen.

Artikel 14: Klachten

Bij klachten over onze dienstverlening kan u zich richten tot:

de zaakvoerder:

Jean-Pierre Baillien

jeanpierre@trumendo.com

consumentenombudsdienst

Koning Albert II-laan 8B1

1000 Brussel

contact@consumentenombudsdienst.be

tel: 02 702 52 00

Bij klachten over de energieleverancier kan u zich wenden tot de ombudsdienst voor energie, na eerst een

poging gedaan te hebben bij uw leverancier om het geschil op te lossen

Ombudsdienst voor energie

Koning Albert II-laan 8 B6

1000 Brussel

klacht@ombudsmanenergie.be

tel: 02 211 10 60

Bij klachten over een telecomleverancier kan u zich wenden tot de ombudsdienst voor telecom, na eerst een

poging gedaan te hebben bij uw leverancier om het geschil op te lossen.

Ombudsdienst voor telecom

Koning Albert II-laan 8 B3

1000 Brussel

klachten@ombudsmantelecom.be

tel: 02 223 09 09

Artikel 15: Geschillen

Geschillen tussen Trumendo en de Klant zullen uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde

rechter in het arrondissement Antwerpen.

Artikel 16: Toepasselijk recht

Op de Overeenkomst is het Belgische recht van toepassing.